Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

„Kantata Dla 108 Polskich Męczenników II Wojny Światowej” upamiętniła zarówno 80. rocznicę wybuchu II Wojny Światowej oraz 20. rocznicę beatyfikacji 108. męczenników z czasów II Wojny Światowej.  Premiera tego wydarzenia odbyła się 24 listopada 2019 r. w Centrum św. Jana w Gdańsku. W wykonaniu kantaty wziął udział Chór „441 Hz”, 40-osobowa orkiestra symfoniczna utworzona na bazie Kameralnej Orkiestry Progress oraz soliści.

Poprzez użycie oryginalnych środków ekspresji, projektując oryginalną wideo-wizualizację w oparciu o najnowsze technologie ale też żmudne rozrysowywanie kilkuset rysunków , konstruując przemyślane  pod każdym względem libretto i muzykę do kantaty, zbudowane zostało wydarzenie o szerokim kontekście kulturowym i społecznym.

108 polskich męczenników, zamordowanych podczas II Wojny Światowej z nienawiści do wiary, zostało beatyfikowanych podczas Podróży Apostolskiej Jana Pawła II do Polski, w Warszawie 13 czerwca 1999r. W tym gronie są: trzej biskupi, dwudziestu sześciu kapłanów zakonnych, trzech kleryków, siedmiu braci zakonnych, osiem sióstr zakonnych i dziewięć osób świeckich. W liturgii kościelnej wspomnienie Błogosławionych 108 polskich męczenników z czasów II wojny światowej obchodzi się 12 czerwca.

Wydarzenie objął swoim patronatem abp. Stanisława Gądeckiego Przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski, Metropolity Poznańskiego.

Osoby i zespoły zaangażowane w realizację projektu:

MARIAN KOŁODZIEJ – po ukończeniu studiów podjął pracę w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku gdzie pracował do czasu przejścia na emeryturę. Dla Teatru Wybrzeże zrealizował blisko 200 scenografii. Realizował również scenografię dla innych teatrów w Polsce, m.in. dla sztuk reżyserowanych przez Adama Hanuszkiewicza, Kazimierza Kutza, Stanisława Różewicza, oraz dla filmów Westerplatte, Krzyż Walecznych i innych. W 1997 został Honorowym Obywatelem Miasta Gdańska.  W ostatnich latach w swojej twórczości zaczął poruszać tematykę obozową. Stworzył cykle prac, odwołujących się do osobistych przeżyć z pobytu w KL Auschwitz – Birkenau, których stała wystawa pt. „Klisze pamięci – labirynty” znajduje się we franciszkańskim Centrum św. Maksymiliana w Harmężach koło Oświęcimia. Do 1945 roku był jeszcze więziony w Buchenwaldzie, Sachsenhausen, Mauthausen-Gusen i Groß-Rosen. Marian Kołodziej jest autorem papieskich ołtarzy, które zostały wzniesione podczas pielgrzymek Jana Pawła II do Polski. Zaprojektował słynny Okręt Kościoła, ołtarz-żaglowiec, który stanął w Gdańsku w 1987 roku, oraz ołtarz na sopockim hipodromie z 1999 roku. W 2004 w Nadbałtyckim Centrum Kultury przedstawił wystawę cyklu portretów „A to Polska właśnie. Theatrum Mariana Kołodzieja”, przedstawiających znanych polityków, biznesmenów i artystów, pokazując ich w krzywym, subiektywnym zwierciadle swojej sztuki. 6 lutego 2006, podczas uroczystości w siedzibie Nadbałtyckiego Centrum Kultury w Gdańsku, odebrał z rąk sekretarza stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Jarosława Sellina, nadany mu przez ministra Kazimierza Michała Ujazdowskiego Złoty medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. Prochy artysty i jego żony Haliny Słojewskiej, aktorki Teatru Wybrzeże, spoczywają w podziemiach kościoła oo. franciszkanów pw. Matki Bożej Niepokalanej w Harmężach.
Link do multimedialnej wystawy Mariana Kołodzieja pt. „Klisze pamięci – labirynty” w Centrum św. Maksymiliana w Harmężach: http://harmeze.franciszkanie.pl/wystawa/

ORKIESTRA KAMERALNA PROGRESSto młody, dynamicznie rozwijający się zespół założony w 2009 roku przez dyrygenta Szymona Morusa. Współtworzą go utytułowani soliści, kameraliści, laureaci wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów. O licznych sukcesach zespołu świadczy udział w znaczących wydarzeniach muzycznych nie tylko Pomorza, ale i całego kraju. Naczelną ambicją muzyków jest łączenie różnych Kultur, Narodów i regionów Polski. W kwietniu 2013 roku orkiestra wzięła udział w międzynarodowym projekcie upamiętniającym 70 rocznicę powstania w getcie warszawskim z dużym powodzeniem prezentując podczas koncertu w Berlinie Requiem niemieckie J.Brahmsa oraz Ocalałego z Warszawy A.Schonberga. W tym samym roku zespół uroczyście inaugurował otwarcie nowej sali koncertowej Filharmonii Kaszubskiej w Wejherowie prawykonując dzieło Karola Nepelskiego. Od początku swego istnienia Orkiestra współpracuje z Akademią Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku biorąc udział w koncertach kompozytorskich organizowanych przez uczelnię. W trakcie swej pięcioletniej działalności Orkiestra Kameralna Progress występowała na licznych festiwalach muzycznych w Polsce takich m.in. jak: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej we Fromborku, Międzynarodowy Festiwal Kultury i Sztuki w Helu, Dobrodzień Classic Festiwal prezentując się w intrygujących interpretacjach muzyki klasycznej i rozrywkowej. Od początku swej działalności Orkiestra współpracuje z Telewizją Polską biorąc udział w widowiskach słowno-muzycznych transmitowanych na żywo m.in.: „Szukamy stajenki” do tekstów Jacka Kaczmarskiego, czy „Solidarność to znaczy jeden i drugi”. Szczególne miejsce w repertuarze Zespołu zajmuje muzyka współczesna, której promowanie jest naczelnym priorytetem jej dyrektora artystycznego. Orkiestra Kameralna Progoress dokonała licznych prawykonań utworów polskich kompozytorów młodego pokolenia m.in.: Agnieszki Stulgińskiej, Pawła Kwapińskiego, Artura Guzy, Karola Nepelskiego. W roku 2014 w Filharmonii Kaszubskiej w Wejherowie dokonała prawykonania Opery Kaszubskiej Rebeka Michała Dobrzyńskiego do libretta Tomasza Fopke w ramach ogólnopolskiego roku Oskara Kolberga. Z Orkiestrą Kameralną Progress w roli solistów występowali m.in.: słynny skrzypek, ostatni uczeń Davida Oistracha – Michael Vaiman, czy też solistka Metropolitan Opera w Nowym Yorku – Miroslava Yordanova. Zespół brał również udział w nagraniach muzyki filmowej Bruno Lohengrena, oraz kolęd kaszubskich w aranżacji Macieja Bolewskiego. W lipcu 2015 roku nakładem wydawnictwa Acte Prealable ukazała się debiutancka płyta Orkiestry Kameralnej Progress pod batutą Szymona Morusa z kompozycjami Elgara, Szostakowicza oraz Pendereckiego wysoko oceniona przez krytykę muzyczną. We wrześniu 2017 Orkiestra wzięła udział w nagraniach autorskiego albumu z muzyką Leszka Kułakowskiego. Od 2013 roku Orkiestra Kameralna Progress działa pod patronatem Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Giovane, którego celem jest współpraca z instytucjami kultury, zespołami i indywidualnymi artystami w celu tworzenia wspólnych przedsięwzięć łączących muzykę z poezją, teatrem i obrazem.

GDAŃSKI CHÓR KAMERALNY „441 Hz”- powstał w 2006 roku z inicjatywy studentów gdańskiej Akademii Muzycznej. Na co dzień prowadzi aktywną działalność koncertową, promującą repertuar muzyki najnowszej. Odbył tournée koncertowe do Włoch i Niemiec. Jest laureatem nagród na krajowych i międzynarodowych konkursach chóralnych: Grand Prix XII Miedzynarodowego Festiwalu Mundus Cantat w Sopocie, dwa Złote Medale oraz zwycięstwa w kategoriach: Muzyka współczesna oraz Chóry Kameralne na Międzynarodowym Festiwalu „Slovakia Cantat” w Bratysławie (2016), Złoty Dyplom i II     W 2014 została wydana nakładem wydawnictwa DUX płyta zatytułowana „Modern Choral Masterpieces”.  Owocem współpracy z Teatrem Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku był udział chóru w premierze spektaklu teatralnego „Antyhona”, który został wystawiony w ramach Festiwalu Inny Wymiar- Wschód Kultury.  W czerwcu 2016 roku odbył się koncert Jubileuszowy z okazji 10-lecia chóru w Centrum św. Jana w Gdańsku.  Gdański Chór Kameralny 441 Hz pod dyr. Anny Wilczewskiej zajął 2 miejsce na prestiżowym 72 Międzynarodowym Festiwalu Liangollen w Wielkiej Brytanii, plasując się zarazem w czwórce najlepszych chórów świata. Finałowy występ konkursowy transmitowała na żywo telewizja BBC. Chór Kameralny „441 Hz” współpracuje z wieloma znakomitymi solistami m.in. towarzyszył amerykańskiemu wokaliście Bobby’emu McFerrinowi.

SZYMON MORUS – doktor sztuk muzycznych w dyscyplinie dyrygentura. Założyciel oraz dyrektor artystyczny Orkiestry  Kameralnej  Progress,  z którą od 2009  roku z  powodzeniem koncertuje w Polsce i poza jej granicami. Tytuł magistra sztuki uzyskał w klasie skrzypiec dra hab. Andrzeja Kacprzaka oraz dyrygentury symfoniczno-operowej prof.Wojciecha Rajskiego w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Współpracuje z Polską Orkiestrą Radiową, Teatrem Wielkim w Łodzi, Polską Operą Królewską, Polską Orkiestrą Sinfonia Juventus, Śląską Orkiestrą Kameralną, Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Koszalińską, Polską Filharmonią Kameralną czy Filharmonią Bałtycką. W sezonie 2014/2015 pełnił funkcję dyrygenta-rezydenta Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. W marcu 2016 roku objął kierownictwo muzyczne nad premierą „Czarnej Maski” Krzysztofa Pendereckiego z wielkim powodzeniem prezentując dzieło trójmiejskiej publiczności (Opera Bałtycka) oraz debiutując na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. W sezonach 2015/2016 i 2016/2017 dyrygent Opery Bałtyckiej w Gdańsku gdzie w listopadzie 2017 sprawował kierownictwo muzyczne nad światową premierą opery „Sąd Ostateczny” Krzysztofa Knittla, a w grudniu tego samego roku przygotował premierę baletu Piotra Czajkowskiego „Dziadek do orzechów”.              W listopadzie 2018 wystąpił na scenie Filharmonii Narodowej w Warszawie podczas Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego z okazji 85. rocznicy urodzin Kompozytora. W swym dorobku posiada wiele nagrań płytowych. Stale propaguje muzykę współczesną, dokonując szeregu prawykonań utworów polskich kompozytorów. Jest laureatem Pomorskiej Nagrody Artystycznej za rok 2016. Prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Giovane. Od października 2013 r. związany jako pedagog z macierzystą uczelnią, gdzie prowadzi zajęcia na Wydziale Dyrygentury symfoniczno-operowej.

PAWEŁ PAULUS MAZUR –  rysownik, muzyk i poeta, organizator imprez kulturalnych. Rysował m.in. przez 5 lat dla “Przekroju” i 10 lat dla “Gazety Morskiej”. Jest autorem wierszy w autorskich tomikach: “Taktyka Zegara” oraz “Szwedzki stół”, a także niebanalnych audycji słowno-muzycznych w programach telewizyjnych: “Dzyndzy-Lyndzy”, “Lalamido” czy “Sprężyna Paulusa” oraz audycji radiowych w kultowej TRÓJCE oraz Radiu Gdańsk : ,,Windą na Szafę” czy ,,Przeminęło z Wiadrem”. Współpracuje z Marcinem Świetlickim przy organizacji wspólnych koncertów pod nazwą “Future Radio Project” oraz “Biały Robot”. Współpracuje z Dariuszem Brzóską Brzóskiewiczem w formacji Brzóska de Paulus. W latach 80-tych współzakładał TRANZYTORYJNĄ FORMACJĘ TOTART. Od 13 lat pracuje w Nadbałtyckim Centrum Kultury w Gdańsku jako organizator i manager kultury i sztuki. Autor wielu komiksów over-i undergroundowych. Jego wiersz pt.,,Skanuję się do snu’’ prezentowany był w 2012r. podczas performance’u Pauliny Ołowskiej w Museum Of Modern Art w Nowym Jorku. 26 kwietnia 2019 roku w słynnej londyńskiej TATE MODERN prezentowano jego film animowany pt.,,Twins”. Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska w Dziedzinie Kultury oraz Nagrody Marszałka Województwa Pomorskiego w Dziedzinie Twórczości Artystycznej.

MAREK WOJTASIK – poeta, dramaturg, autor scenariuszy, Założyciel teatrzyku satyrycznego “ŁUL”, z którym zdobył wiele nagród, współautor scenariusza pierwszych odcinków serialu “Radio Romans”. Współautor libretta musicalu pt. “Cinkciarze i Ministranci”. Założyciel (2010r.) fundacji “Transgressive Art”, były dyrektor Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki. Producent i współproducent takich działań artystycznych jak: Dni Gdańska w Berlinie, premiera koncertu (1999r.) w hali Targów Gdańskich, Polskiej Orkiestry Festiwalowej pod dyrekcją Krystiana Zimermana, a w 2016r. 30-lecie TOTARTU w Nadbałtyckim Centrum Kultury, oraz prezentacja TOTARTU we Wrocławiu (w ramach imprez związanych z obchodami: Wrocław Europejską Stolicą Kultury), 30-lecie “bruLionu” w warszawskim teatrze “Kamienica”. Autor i realizator międzynarodowego projektu pt. “Na skrzyżowaniu kultur w Dolinie Popradu” finansowanego przez VISEGRAD FUND. Autor i realizator widowisk słowno – muzycznych: “Widowisko z Kluczem” i “Siedem kolorów kaszubskich w obrazie Hansa Memlinga Sąd Ostateczny”. Współorganizator eventów kulturalnych w Odessie, Bardejovie i Berlinie.

SZYMON CHYLIŃSKI – znakomity muzyk, kompozytor i aranżer młodego pokolenia. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku, wydział instrumentalny – specjalizacja akordeon. Przez wiele lat pracował w Polskim Chórze Kameralnym Schola Cantorum Gedanensis mając możliwość poznać i współpracować z Krzysztofem Pendereckim, Stephenem Laytonem, Arvo Pärtem i wieloma innymi. Od 2012 roku prowadził zespół wokalny Kaszubki, pełniąc w nim rolę dyrygenta kompozytora, aranżera oraz akompaniatora. Nagrał „Kolędy z Kaszub – Chwaszczińskô Kòlãda”, wg. własnych aranżacji. Z Kaszubkami występował w Pałacu Prezydenckim na zaproszenie pary prezydenckiej. Jest założycielem zespołu folkowego Folk Acoustic, dla którego komponuje muzykę, oraz pisze aranżacje. W roku 2017 skomponował oraz zaaranżował muzykę do widowiska słowno – muzycznego pt. „Widowisko z Kluczem” wg. scenariusza i w reżyserii Marka Wojtasika, oraz Pawła Paulusa Mazura. “Siedem kolorów kaszubskich w obrazie Hansa Memlinga Sąd Ostateczny”. W 2018r. Był współtwórcą widowiska  “Siedem kolorów kaszubskich w obrazie Hansa Memlinga Sąd Ostateczny”. W roku 80-lecia wybuchu drugiej wojny światowej skomponował muzykę do tomiku poezji „Piaśnica oczyma poetów”. Na realizację kompozycji oraz koncertu, otrzymał stypendium kulturalne Miasta Gdańska, oraz stypendium dla Twórców Kultury od Marszałka woj. pomorskiego na nagranie i wydanie Piaśnickiego Lamentu. Stworzył muzykę do „Kantaty Dla 108 Polskich Męczenników II Wojny Światowej”.

WANDA FRANEK – Alt – ukończyła Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie profesor Jadwigi Rappé w 2010 roku. Jest laureatką pierwszej nagrody Konkursu Wokalnego im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach, trzeciej nagrody w Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju oraz finalistką Międzynarodowego Konkursu im. A. Campi. Jeszcze podczas studiów, w 2008 roku, zadebiutowała na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej partią Lucindy w operze Kochanek wszystkich Galuppiego. Od października 2012 współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową przy produkcjach: Manon Lescaut Pucciniego w reżyserii Mariusza Trelińskiego oraz Lohengrin Wagnera w reżyserii Antony’ego McDonalda. W latach 2013–2015 była tam adeptką Akademii Operowej, gdzie współpracowała z Eytanem Pessenem, Matthiasem Rexrothem oraz Izabelą Kłosińską. W 2014 roku w ramach programu Aldeburgh Music zadebiutowała n  deskach Snape Maltings w Aldeburgh (Wielka Brytania), gdzie zaśpiewała partię Amora w Koronacji Poppei Monteverdiego w reżyserii Daisy Evans. W tym samym roku rozpoczęła współpracę z Operą Krakowską przy Mefistofelesie Boity w koprodukcji z Trondheim Symfoniorkester w reżyserii Tomasza Koniny. Wiosną

MICHAŁ JANICKI – Baryton – urodzony w Łodzi. Ukończył Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopinaw Warszawie w klasie dr R. Gierlacha. Zadebiutował w 2017 roku w Operze Wrocławskiej jako student Bardos w “Cudzie mniemanym czyli Krakowiacy i Górale” W. Bogusławskiego z muzyką J. Stefaniego w reżyserii B. Wiśniewskiej. Kilka miesięcy później na Scenie Kameralnej Opery Narodowej zagrał Oniegina w operze P. Czajkowskiego „Eugeniusz Oniegin” w reżyserii R. Cieśli. W swoim emploi ma także role mozartowskie: Don Giovanniego i Hrabiego, które wykonuje na deskach Polskiej Opery Królewskiej w reżyserii R. Peryta. W tym roku wcielił się w kolejne postaci – Guglielma w operze mozartowskiej „Cosi fan tutte” i Serpolla w „Scene buffe” A. Scarlattiego w reżyseriach J. Stokalskiej. Na scenie Mazowieckiego Teatru Muzycznego występuje również w rolach operetkowych, tj. Notariusza Kisza w „Księżniczce Czardasza” I. Kalmara w reż. M. Znanieckiego, a w sezonie 2019/20 pojawi się w kolejnych rolach: Cascady i Kromova w „Wesołej wdówce” F. Lehara w reż. H. Konwińskiego. Koncertuje w Polsce i zagranicą z towarzyszeniem orkiestr pod kierownictwem wybitnych dyrygentów, takich jak: Kai Bumann, Łukasz Borowicz, Jurek Dybał, Ruben Silva, Kajsa Boström, Adam Banaszek, Marta Kluczyńska, Szymon Morus, Arif Dadashev, Grzegorz Wierus, Rafał Kłoczko, Grzegorz Brajnera, Dawid Runz. Z powodzeniem wykonuję repertuar nie tylko operowy czy operetkowy, ale także oratoryjno-kantatowy, a ostatnio również aranżacje pieśni na orkiestrę. Pracuje z wybitnymi pianistami kameralistami: m.in. z Lechem Napierałą, Laurą Kluwak-Sobolewską, Emilianem Madeyem, Katarzyną Rzeszutek, koncentrując swoją działalność artystyczną na popularyzacji mniej znanych pieśni polskich, niemieckich i rosyjskich. Umiejętności wokalne i interpretacyjne szlifował na kursach mistrzowskich m.in. maestro Siergieja Leiferkusa, damy Felicity Lott, maestro Marca Minkowskiego, maestro Ryszarda Karczykowskiego, Pierangelo Pelucchiego. Jest finalistą i laureatem ponad dwudziestu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów wokalnych, m.in. I miejsca na XVI Międzyuczelnianym Konkursie „W kręgu słowiańskiej muzyki wokalnej”, Katowice, (2018), I miejsca na XI Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Złote głosy” w Warszawie (2017), II miejsca na XX Międzynarodowym Konkursie Mikulasa Schneidera-Tarnavskiego w kategorii drugiej (mężczyźni urodzeni po 1982 r.) w Trnavie, Słowacja (2017), I miejsca na II Międzynarodowym Konkursie Solowej Wokalistyki Sakralnej „Ars et Gloria” w Katowicach (2017), I miejsca i nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie arii Mozarta na IV Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju (2016). Dwukrotny Stypendysta Ministra Kultury i Edukacji, tj. stypendium za wybitne osiągnięcia artystyczne i na działalność koncertową w ramach autorskiego pomysłu programowego „Muzyka Niepodległa”.

PAWEŁ ZAGAŃCZYK – akordeon jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, którą ukończył z wyróżnieniem w klasie akordeonu prof. Krzysztofa Olczaka. Laureat ponad dwudziestu konkursów akordeonowych. Koncertuje w Polsce i Europie – występował na Litwie, Słowacji, w Austrii, Chorwacji, Estonii, Finlandii, Hiszpanii, Szwecji, Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Paweł Zagańczyk koncertuje też na bandoneonie z niemieckiej manufaktury Uwe Hartenhauera.                                                                           Występował obok znanych dyrygentów: Michała Nesterowicza, Maji Metelskiej, Jerzego Maksymiuka, Bohdana Jarmołowicza, Zygmunta Rycherta, Janusza Przybylskiego, Wojciecha Rajskiego, Tadeusza Dixy, Rafała Kłoczko, Szymona Morusa czy Ariela Ludwiczaka. Na swoim koncie ma wiele prawykonań muzyki współczesnej takich twórców jak: Krzesimir Dębski, Mikołaj Majkusiak, Krzysztof Olczak, Cezary Paciorek, Gerhard Stäbler czy Marek Czerniewicz. Paweł Zagańczyk współpracuje z jazzmanem i saksofonistą Adamem Wendtem, czego owocem jest płyta zatytułowana Acoustic Travel. Założył kwartet muzyczny Zagan Acoustic, z którym wykonuje muzykę improwizowaną, łączącą folk, jazz oraz muzykę poważną. Zarejestrowana została solowa płyta Tango, ukazująca ten gatunek w twórczości różnych kompozytorów. Zdobył wiele branżowych nagród: Zasłużony dla Kultury Polskiej, Pomorską Nadzieję Artystyczną przyznawaną przez Marszałka Województwa Pomorskiego, Nagrodę dla twórców kultury burmistrza miasta Pruszcz Gdański,  Nagrodę Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców w Dziedzinie Kultury. Jest stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Marszałka Województwa Pomorskiego, Prezydenta Miasta Gdańska, Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.

ŁUKASZ PERUCKI – Skrzypce. Ukończył Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku pod kierunkiem prof. Konstantego Andrzeja Kulki. Swoje umiejętności doskonalił również na kursach mistrzowskich m. in. u prof. Michaela Vaimana i Maxima Vengerova. Jest skrzypkiem Polskiej Filharmonii Bałtyckiej oraz koncertmistrzem Orkiestry Kameralnej PROGRESS. Odnosi wiele sukcesów jako solista, ale w swojej edukacji i działalności artystycznej szczególną wagę przypisuje kameralistyce; Prowadzi ożywioną działalność koncertową, w swoim dorobku artystycznym szczególnie ceni sobie występy jako solista z Orkiestrą Kameralną Narodowej Akademii Muzycznej Ukrainy oraz z Orkiestrą Kameralną Filharmonii Kaliningradzkiej.

Prapremiera światowa: 24 listopada 2019r – Centrum św. Jana w Gdańsku.
Kierownictwo artystyczne: Marek Wojtasik i Paweł Paulus Mazur
Kierownictwo Muzyczne: Szymon Morus
Kompozytor: Szymon Chyliński
Libretto: Marek Wojtasik
Scenografia: Paweł Paulus Mazur
Wykonawcy: Orkiestra Kameralna PROGRESS w składzie symfonicznym, Gdański Chór Kameralny „441 Hz” (przygotowanie Anna Wilczewska), oraz soliści: Wanda Franek – alt, Michał Janicki – baryton, Paweł Zagańczyk – akordeon, Łukasz Perucki – skrzypce, Tomasz Podsiadły – reżyseria/recytacje, Szymon Morus – dyrygent, prowadzący – Konrad Mielnik

PRODUCENT : Fundacja “Transgressive Art” – Pomorska Inicjatywa Wspierania Młodych, Twórczych i Utalentowanych,

adres strony internetowej wydarzenia>>

Kontakt:
Marek Wojtasik – 502-507-162
Paweł Paulus Mazur – 503-722-168

Instytucje i organizacje współpracujące przy realizacji projektu: Nadbałtyckie Centrum Kultury, Centrum św. Maksymiliana w Harmężach, Pomorskie Stowarzyszenie Musica Giovane, Fundacja NOVA ARTE, Archidiecezja Gdańska, Gdańskie Seminarium Duchowne, Stowarzyszenie Skwer, Oddziałowe Biuro Edukacji Narodowej IPN w Gdańsku.

Patroni medialni prapremiery: Radio Gdańsk, Dziennik Bałtycki, Program III Polskiego Radia, TVP Gdańsk, Portal internetowy Trójmiasto.pl, Gazeta Polska Codziennie, Gazeta Świętojańska, Radio Głos, Pomorze Kultury, E – teatr.