(Polski) Rzecznik Episkopatu: Kościół jest otwarty na nowe inicjatywy adwentowe w mediach społecznościowych

0
2413

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Kościół jest otwarty na nowe inicjatywy adwentowe czy bożonarodzeniowe w mediach społecznościowych. Przykładem mogą być choćby nowe akcje, jak na przykład #Roraty, #Wigilia i #Pasterka. Trzeba być z dobrą nowiną tam, gdzie są obecnie ludzie, szczególnie młodzi – podkreśla rzecznik Konferencji Episkopatu Polski ks. Paweł Rytel-Andrianik.

Rzecznik Episkopatu dodaje, że użytkownicy social mediów publikują w tym czasie specjalnie przygotowane grafiki związane z Adwentem, zdjęcia i cytaty z Pisma Świętego lub powiedzenia świętych. „Adwent jest dla chrześcijan czasem radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie. Szczególnym znakiem tego okresu są roraty, czyli Msze święte odprawiane najczęściej rano, na które przychodzimy z zapalonymi świecami lub lampionami. Są one dobrym przygotowaniem do chrześcijańskiego przeżywania świąt Bożego Narodzenia. Akcja #Roraty, zapowiadana w mediach społecznościowych, to okazja, by podzielić się zdjęciami zrobionymi przy okazji rorat z innymi” – powiedział.

Ks. Rytel-Andrianik podkreślił, że akcja #Roraty jest zachętą to uczestnictwa w tych adwentowych Mszach świętych. „Zamieszczając na Twitterze i Facebooku wpisy i zdjęcia z rorat, wykonane na przykład smartfonem, promujemy tę formę praktyk adwentowych, tworzymy także pewien rodzaj wspólnoty modlitewnej w internecie. Stwarzamy też szansę dla osób, które z różnych przyczyn nie mogą brać udziału w roratach, by mogły duchowo łączyć się w modlitwie z ich uczestnikami” – wskazał.

Rzecznik Episkopatu dodał, że w czasie świąt Bożego Narodzenia na Twitterze i Facebooku mają być prowadzone akcje #Wigilia, #Pasterka, #PolskieStajenki.

„Także w tym przypadku internauci będą publikowali zdjęcia z wieczerzy wigilijnych, Mszy świętych – Pasterek, odprawianych najczęściej o północy oraz tradycyjnych polskich szopek, które możemy oglądać w kościołach w okresie Bożego Narodzenia. Chodzi o to, by promować chrześcijański model przeżywania tych świąt, związany z polską tożsamością i tradycją. Możemy dzielić się z innymi tym, co najpiękniejsze w naszej wierze i kulturze. To duża wartość i trzeba ją prezentować również w mediach społecznościowych” – podkreślił.

Ks. Rytel-Andrianik zaznaczył, że Kościół katolicki dostrzega potencjał, który dają social media i zachęca do używania ich w ewangelizacji oraz promocji wartości chrześcijańskich.

Foto: przemyska.pl

BP KEP

 

NO COMMENTS