Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Do udziału w Mszach św. roratnich, które w czasie Adwentu odbywają się w polskich kościołach i kaplicach, możemy zapraszać także poprzez media społecznościowe. Zachęcam do udziału w inicjatywie internetowej #Roraty – mówi rzecznik Konferencji Episkopatu Polski ks. Paweł Rytel-Andrianik. 
Dodaje, że Msza św. roratnia jest poświęcona Matce Bożej, którą symbolizuje specjalna świeca, zapalona podczas liturgii. “Roraty odbywają się przeważnie w godzinach porannych, gdyż są także oznaką czuwania i oczekiwania, które towarzyszy przeżywaniu Adwentu. Przychodzimy z zapalonymi lampionami, których światło symbolicznie rozprasza ciemności, czyli to wszystko, co jest trudne i skomplikowane w naszej codzienności. To właśnie Jezus Chrystus jest światłością naszego życia, a prowadzi do niego Maryja, takie jest główne znaczenia Adwentu – czasu radosnego oczekiwania na przyjście Pana” – podkreślił ks. Rytel-Andrianik.
Wskazał, że wydarzenia Adwentu mogą towarzyszyć nam również w mediach społecznościowych. “Publikowanie zdjęć, nagrań wideo wykonanych smartfonem, czy komentarzy z hasztagiem #Roraty, służy między innymi do zachęty innych osób, by włączyły się w duchowe przeżywanie czasu przygotowania do Bożego Narodzenia. Nie chodzi o to, by przenosić rzeczywistość liturgii do mediów społecznościowych, ale by ją w nich promować i zachęcać do udziału w realnych wydarzeniach. To główny cel tego typu inicjatyw internetowych, jak #Roraty” – powiedział rzecznik Episkopatu.
Zwrócił także uwagę, że zamieszczanie materiałów z Mszy św. roratnich daje możliwość duchowej łączności z osobami, które nie mogą w nich uczestniczyć. “Zdjęcia możemy wykonywać przed Mszą św. lub bezpośrednio po niej, tak by zachować powagę liturgii i nie zakłócać modlitwy innym osobom. Inicjatywa #Roraty to przed wszystkim jedna z form nowej ewangelizacji, do której wzywał św. Jan Paweł II. Media społecznościowe to narzędzie umożliwiające docieranie do milionów ludzi z przesłaniem Adwentu i Bożego Narodzenia” – podkreślił ks. Rytel-Andrianik.
BP KEP
Posłuchaj:

NO COMMENTS