Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Zachęcam do stworzenia ogólnopolskiej galerii szopek bożonarodzeniowych w Internecie. Oznaczajmy nasze zdjęcia szopek hasztagiem #PolskieStajenki i zamieszczajmy je w mediach społecznościowych – podkreślił ks. Paweł Rytel-Andrianik, rzecznik Konferencji Episkopatu Polski.

Ks. Rytel-Andrianik przypomniał, że papież Franciszek w wydanym ostatnio Liście Apostolskim o znaczeniu i wartości żłóbka, podkreśla, że chce wesprzeć „piękną tradycję naszych rodzin, które w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie przygotowują żłóbek, a także zwyczaj umieszczania go w miejscach pracy, szkołach, szpitalach, więzieniach, na placach”.

Rzecznik Episkopatu zachęca do umieszczania zdjęć szopek bożonarodzeniowych na Facebooku i Twitterze, oraz w innych mediach społecznościowych. „Oznaczajmy je hasztagiem #PolskieStajenki. W ten sposób stworzymy galerię zdjęć naszych polskich szopek w Internecie i pokażemy piękno i duchowy wymiar Bożego Narodzenia” – zaznaczył ks. Rytel-Andrianik.

„Dzięki inicjatywie #PolskieStajenki, w którą angażuje się tak wielu internautów, pokazujemy wiarę i dzielimy się radością z narodzin Syna Bożego. Przez to wypełniamy intencję Papieża Franciszka, aby szopki bożonarodzeniowe były nie tylko w kościołach, ale także w przestrzeni publicznej” – stwierdził rzecznik Episkopatu Polski.

Ks. Rytel-Andrianik przywołał również słowa Ojca Świętego ze wspomnianego Listu Apostolskiego: „Dlaczego żłóbek wzbudza tyle zadziwienia i nas wzrusza? Przede wszystkim dlatego, że ukazuje czułość Boga. (…) W Jezusie Ojciec dał nam brata, który wychodzi, by nas szukać, kiedy jesteśmy zdezorientowani i zatracamy kierunek; wiernego przyjaciela, który jest zawsze blisko nas; dał nam swego Syna, który nam przebacza i podnosi nas z grzechu”.

Akcja społecznościowa #PolskieStajenki prowadzona jest w Internecie po raz trzeci. Za każdym razem cieszy się ogromną popularnością użytkowników mediów społecznościowych, dzięki którym Dobra Nowina dociera do milionów ludzi na całym świecie.

BP KEP