(Polski) Rzecznik KEP: Prymas na Twitterze ewangelizuje przez nowe media

22-04-2017
2629

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W dyskusji o prymasostwie niewiele się mówi o obecności Prymasa Polski na cyfrowym kontynencie. Tymczasem papież Franciszek napisał w liście do abp. Wojciecha Polaka: „Niech rozpoczynający się Rok Prymasowski i wszystkie towarzyszące mu wydarzenia będą okazją do rozeznawania nowych wyzwań i do szukania nowych sposobów docierania z ewangelicznym przesłaniem do współczesnego świata”.

Komentując te słowa Prymas Polski powiedział, że rozumie je jako zachętę do dalszej obecności na Twitterze, na Facebooku i w innych środkach komunikacji. A wszystko właśnie po to, aby docierać z ewangelią do współczesnego świata.

Abp Polak osobiście prowadzi swój profil (@Prymas_Polski). Komentuje Ewangelię, reaguje na wydarzenia, dzieli się przemyśleniami i refleksjami: „Usłyszane wczoraj w homilii, że uczynki miłosierdzia, to także władza serca nad portfelem, która otwiera go w sytuacjach nieopłacalnych” – czytamy w jednym z jego wpisów.

Pierwszym papieżem, który wyszedł do człowieka na cyfrowym kontynencie był Benedykt XVI. Założył w 2012 r. profil na Twitterze. Był to ważny znak dla wielu duchownych, w tym biskupów, którzy poszli jego śladem. W gronie twitterowiczów są prymasi Europy: m.in. @CardBarbarin z Francji, @CardinalNichols z Anglii, @DominikDuka z Czech i @Prymas_Polski. W Polsce swoje twitterowe profile ma piętnastu biskupów, na czele z Przewodniczącym Konferencji Episkopatu Polski abp. Stanisławem Gądeckim (@Abp_Gadecki). Tweetuje także ok. 500 księży i kilkadziesiąt sióstr zakonnych. Jeśli zaś przyjąć, że procent katolików w Polsce przekłada się na procent Polaków obecnych na Twitterze to ok. 90% tweetujących po polsku stanowią katolicy.

Obecność papieża, biskupów i osób wierzących na Twitterze to zachęta do dzielenia się ewangelią w nowych mediach. Sam zaś Twitter to nie tylko nowe narzędzie, ale to nowa droga prowadząca do ludzi (często opiniotwórczych), do których w inny sposób by się nie dotarło.

Ks. Paweł Rytel-Andrianik
Rzecznik Konferencji Episkopatu Polski